فراخوان مشارکت دولتداری باز در باره جمع آوری موضوعات پیشنهادی اقشار مختلف جامعه جهت شمولیت در برنامه عمل ملی-3

mrrd-admin

پروسه تدوین برنامه عمل ملی-3 مشارکت دولتداری باز دولت جمهوری اسلامی افغانستان عنقریب آغاز میگردد.

بر اساس رهنمودهای مشارکت دولتداری باز (OGP)، برنامه های عمل ملی کشور های عضو در مشارکت با نهادهای مدنی تدوین و ترتیب میگردد. دولت جمهوری اسلامی افغانستان از زمان عضویت در مشارکت دولتداری باز تا کنون در روشنایی رهنمودهای مزبور دو برنامه عمل ملی را تدوین نموده است.

برنامه عمل ملی-1 موفقانه تطبیق گردیده و برنامه عمل ملی-2 با مشارکت گسترده نهادهای جامعه مدنی و شهروندان تدوین و در مراحل پایانی تطبیق قراردارد. برنامه عمل ملی–2 دولت ج.ا.ا. دارای 18 تعهد دورنگر می باشد که با تطبیق آن شفافیت و حسابدهی در عرضه خدمات عامه افزایش یافته و مزید بر آن سطح مشارکت عامه را در تدوین پالیسی های ملی مساعد می سازد. طور نمونه می توان از "مقرره ثبت و بررسی مالکیت ذینفع" که در راستای ارتقای شفافیت، حسابدهی و پاسخگویی تدوین و به تصویب رسیده است، یاد آوری نمود. یقیناً، با تطبیق درست آن می‌توان از انواع جرایم مالیاتی (فرار مالیاتی، پول شوئی ،تمویل تروریزم و قاچاق مواد مخدر) جلوگیری بعمل آورد.

از آنجائیکه زمان تطبیق برنامه عمل ملی-2 رو به اتمام است و اکثریت تعهدات آن تکمیل گردیده، دولت ج.ا.ا در نظر دارد پروسه تدوین برنامه عمل ملی-3 مشارکت دولتداری باز را آغاز نماید، لذا از تمامی وزارت خانه ها، ادارات مستقل، نهادهای جامعه مدنی، رسانه ها، سکتور تعلیمی و تحصیلی ،سکتورخصوصی و شهروندان تقاضا به عمل می آید تا موضوعات پیشنهادی شان را که مرتبط با (شفافیت، حسابدهی، بهبود و ارتقای مشارکت شهروندان در تدوین و تطبیق پالیسی های عامه و استفاده از تکنالوژی نوین)‌باشند، جهت شمولیت در برنامه عمل ملی-3 الی تاریخ 15 اسد 1400 به ایمیل ادرس های ذیل ارسال نموده، ممنون سازند.

info@ogpa.gov.afو Faisal.stanekzai2@gmail.com

شایان ذکر است که سکرتریت دولتداری باز تنها تسهیل کنندۀ پروسه تدوین برنامه های عمل ملی کشور است و موضوعات پیشنهادی شما، پس از توحید به مراجع مربوطه به ویژه مجمع عمومی مجتمع مشارکت دولتداری باز افغانستان پیشکش خواهد شد.

جهت معلومات بیشتر به وبسایت مشارکت دولتداری باز مراجعه نمائید. https://ogpa.gov.af

آخرین اطلاعیه ها

شنبه ۱۴۰۰/۵/۲ - ۸:۴۳
Background image

فراخوان مشارکت دولتداری باز در باره جمع آوری موضوعات پیشنهادی اقشار مختلف جامعه جهت شمولیت در برنامه عمل ملی-3

پروسه تدوین برنامه عمل ملی-3 مشارکت دولتداری باز دولت جمهوری اسلامی افغانستان عنقریب آغاز میگردد.

بر اساس رهنمودهای مشارکت دولتداری باز (OGP)، برنامه های عمل ملی کشور های عضو در مشارکت . . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۱ - ۱۳:۴۹
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطا قرارداد

بدینوسیله به تاسی از ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود که وزارت محترم احیا و انکشاف دهات در نظر دارد تا قرارداد تهیه و تدارک 225,000 لیتر تیل دیزل L02-62  و 60 . . .

دوشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۴ - ۱۴:۳۸
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطا قرارداد

تاریخ صدور -  24 جوزا 1400

بدینوسیله به تاسی از ماده چهل و سوم قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود که وزارت محترم احیا و انکشاف دهات در نظر دارد تا قرارداد تهیه و خریداری 185 قلم . . .

بازگشت به اطلاعیه ها