به بهره برداری سپرده شدن ۹ پروژه‌ی انکشافی به ارزش نزدیک به ۸۱۴ میلیون افغانی از سوی وزیر احیا و انکشاف دهات در بدخشان

Ehsan_admin
پنجشنبه ۱۳۹۸/۹/۱۴ - ۱۰:۲۵
بدخشان

پوهندوی مجیب‌الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات در سفری به ولایت بدخشان ۹ پروژه‌ی ترانسپورتی به ارزش نزدیک به ۸۱۴ میلیون افغانی را به بهره برداری سپرد.
جناب کریمی در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود گفت: «از ۹ پروژه‌ی ترانسپورتی‌ای که امروز به بهره برداری سپرده می‌شود، ۴۵ هزار تن مستفید شده و مشکلات ترانسپورتی شش هزار خانواده نیز با اعمار سرک پامیر کوچک حل می‌شود. در جریان کار این پروژه‌ها ۴۰ هزار روز کاری ایجاد شده است
وزیر احیا و انکشاف دهات افزود که این پروژه‌ها شامل ساخت ۲۱ کیلومتر سرک و ده متر پل در روستای منجی و ۱۴ کیلومتر سرک دیگر در روستای آب بالای ولسوالی درایم، اعمار ۱۵ کیلومتر سرک در روستای دره نویچی و ۱۴۰ متر پل آهن کانکریتی در روستای نایب‌های ولسوالی کشم، آسفالت ۶ کیلومتر سرک و ۲۱ متر پل گادری در فیض آباد، ساخت ۴۴ متر پل آهن کانکریتی و ۰.۲۵۰ کیلومتر سرک اتصالی در ولسوالی تشکان و اعمار ۲۰ کیلومتر سرک سرحد بروغیل الی پامیر خرد و ۳۹.۵ کیلومتر سرک دیگر در واخان، می‌شود.
به گفته‌ی جناب کریمی، این وزارت توانسته است در سال ۱۳۹۸ خورشیدی ۲۵ پروژه در بخش‌های تهیه‌ی آب آشامیدنی، ترانسپورت، آبیاری و لیتاکا به ارزش ۶۴۰ میلیون افغانی را تطبیق کند. در جریان کار این پروژه‌ها ۱۲۶ هزار روز کاری ایجاد شده و ۱۵۱ هزار تن از آن‌ها مستفید می‌شوند.
وزیر احیا و انکشاف دهات همچنان گفت که کار ۱۵۷ پروژه‌ی دیگر به ارزش ۹۸۳ میلیون افغانی در بخش‌های آبرسانی، آبیاری، اقتصاد، ترانسپورت و انرژی در بدخشان جریان داشته و ۱۴۲ پروژه‌ی جدید به ارزش ۸۰۰ میلیون افغانی پلان شده است که حدود ۲۰۰ هزار تن از آن‌ها مستفید خواهند شد.
گفتنی است که برنامه‌ی لیتاکای وزارت احیا و انکشاف دهات که در مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان فعالیت دارد، ولسوالی شهر بزرگ بدخشان را تحت پوشش قرار داده، ضمن تطبیق پروژه‌های زیر بنایی، تولیدی و اقتصادی، مراکز فروش محصولات را نیز در آنجا ایجاد کرده است که حدود صد هزار تن به گونه‌ی مستقیم و غیرمستقیم از آن‌ها مستفید می‌شوند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۲۲:۱۲
Background image

تکمیل و بهره برداری یک بند کوچک در مربوطات ولایت پکتیا

کار ساخت یک بند کوچک در مربوطات ولسوالی زرمت ولایت پکتیا به ارزش بیش از (۴.۹) میلیون افغانی از طریق وزارت احیاء و انکشاف دهات تکمیل و امروز طی محفلی توسط الحاج ملا محمد یونس آخند زاده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۶ - ۹:۳۰
Background image

برداری (۳۳۱) پروژه های مختلف انکشافی در مربوطات ولایت کاپیسا

(۳۳۱) پروژه مختلف انکشافی برنامه حمایت اجتماعی و معیشتی افغانستان از طریق وزارت احیاء و انکشاف دهات در مربوطات ولسوالی های حصه اول و حصه دوم ولایت کاپیسا به ارزش بیش از (۴۴۱) میلیون. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۹:۴۴
Background image

تکمیل و بهره برداری پروژه های مختلف انکشافی در مربوطات ولایت کابل

کار پروژه های مختلف برنامه حمایت اجتماعی و معیشتی افغانستان در مربوطات ولسوالی های پغمان، خاکجبار و سروبی ولایت کابل که به کمک مالی دفتر (UNOPS) ،  هماهنگی و نظارت ریاست احیاء و انکشاف. . .

BACK TO NEWS