زندگی‌نامه‌ معینان وزارت

زندگی‌نامه‌ی معین برنامه‌های وزارت

 Popal habibi

پوپل حبیبی، معین برنامه‌های وزارت احیا و انکشاف دهات در سال ۱۹۷۷ میلادی در ولایت ننگرهار چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌ی خود را در همان جا به اکمال رساند.

 

جناب حبیبی به منظور آبادی کشور و رفاه هموطنان، تجربه‌ی بیش از 15 سال کار تخنیکی و مسلکی با دولت افغانستان، انجوها و سازمان های بین المللی دارد. وی مدرک ماستری خود را در بخش توسعه جامعه از دانشگاه « Future Generation» امریکا گرفته و ماستری دومش را نیز در بخش اداره و تجارت عمومی از دانشگاه «Preston» پاکستان به دست آورده است. جناب پوپل همچنان از دانشگاه ننگرهار سند طب معالجوی دارد.

پوپل حبیبی پیش از انتصاب به عنوان معین برنامه‌های وزارت احیا و انکشاف دهات، به عنوان مشاور فنی هیأت مذاکرات صلح دولت افغانستان، رییس اجرایی کمیسیون مشترک توافقنامه صلح، رییس عملیاتی در شورای عالی صلح و سرپرست دارالانشای این شورا کار کرده است.

معین برنامه‌های وزارت احیا و انکشاف دهات همچنان وظایف مسلکی، تخنیکی و مدیریتی را در نهاد‌های بین‌المللی بر عهده داشته است که از جمله می‌توان به وظایفی چون مسئول بودجه افغانستان در انستیتوت صلح ایالات متحده، مسئول پلان، نظارت و ارزیابی در موسسه‌ی GIZ و مسئول نظارت در موسسه‌ی IRC اشاره کرد.

علاوه بر این، آقای حبیبی در جلسات آموزشی متعددی در زمینه مدیریت پروژه، رهبری، توسعه‌ و روابط عامه در کشور‌های امریکا، تایلند، هالند و پاکستان اشتراک کرده است.

 

-------------------

 

 

زندگی‌نامه‌ی معین مالی و اداری وزارت 

 mearaj shams

معراج الدین شمس فرزند جمال الدین شمس متولد سال 1357 خورشیدی، باشنده‌ی اصلی ولایت لغمان است و در حال حاضر در ناحیه‌ی ۱۱ خیرخانه مینه‌ی کابل زندگی می‌کند. سال  1365 خورشیدی شامل مکتب شد و در 1376 از لیسه‌ی عالی نادریه فارغ گردید. پس از سپری کردن امتحان کانکور، در سال 1381 به دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل راه یافت و در 1384 لیسانس خود را در این رشته گرفت.

معراج الدین شمس سال 1385 بر اساس رقابت آزاد و پس از سپری کردن امتحان، به حیث مسئول مالی در برنامه‌ی ملی راه‌ سازی روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات مقرر شد و تا سال 1387 خورشیدی در این بست ایفای وظیفه کرد.

در سال‌های 1387 الی 1388 کارش را به حيث  آمر مالی برنامه ملی راه سازی روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات ادامه داد و از سال 1388 تا ۱۷ قوس ۱۳۹۷ به حیث ریيس مالی وزارت احیا و انکشاف دهات کار کرده است.

در مدت خدمت خویش یک رهنمود مالی از قوانین مالی دولت و بانک جهانی برای دفاتر مالی ترتیب داد که از طرف مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان مورد تقدیر قرار گرفته و تقدیر نامه درجه اول برای‌ آقای شمس اعطا شد.

جناب شمس در طول خدمت خویش چهار تقدیر نامه از طرف مقام وزارت احیا و انکشاف دهات اخذ کرده و دو بار از طرف وزارت مالیه مورد تقدیر قرار گرفته است.