دیدار مشاور منطقوی دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از شرکای کلیدی سکتور آب وحفظ الصحه

content_manager
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۱۱:۳۵
RU - WATSIP

خانم تیرس دولی (Therese Dooley)، مشاور بخش آب، حفظ الصحه و تعلیمات نظافت (WASH) کشورهای جنوب آسیای دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICEF) با شرکای کلیدی سکتور WASH در وزارت احیا و انکشاف دهات دیدار کرد.

در این نشست که ۳۱ ثور سال روان برگزار شد، نماینده‌های عالی‌رتبه بخش WASH از وزارت‌خانه‌های احیا و انکشاف دهات، صحت عامه و معارف و اداره UNICEF در افغانستان اشتراک ورزیده بودند.

خانم تیرس دولی هدف اصلی این جلسه را بررسی فعالیت‌های مربوط بخش WASH در افغانستان، پیشرفت‌ها و حصول اطمینان از این که برنامه موازی با اهداف و مقاصد اداره UNICEF  پیش می‌رود، خواند.

در این جلسه، داکتر محمد جاوید، مسئول بخش حفظ الصحه و تعلیمات نظافت، برنامه ملی آبرسانی، حفظ الصحه محیطی و آبیاری، وزارت احیا و انکشاف دهات از هماهنگی در پروسه حفظ الصحه به رهبری مردم مطابق به شرایط افغانستان (AC CLTS) در روستاهای کشور یادآور شده، تأکید کرد که تطبیق این شیوه در جلوگیری و توقف عمل رفع حاجت در فضای آزاد موثر تمام شده و مردم نیز تشویق شده اند تا بیشتر از مبرزهای اعمار شده استفاده کنند که این پروسه کاراتر از عملی کردن شیوه‌های قبلی که وابسته به کمک مالی بود، می‌باشد.

داکتر جاوید افزود که تا کنون ۵ هزار قریه و ۱۵ ولسوالی به عنوان قریه‌جات و ولسوالی‌های عاری از رفع حاجت در فضای آزاد (ODF) در کشور اعلان شده است. او نیز همچنان گفت که در سال‌های پیشرو، حدود ۳۰ ولسوالی به عنوان ولسوالی‌های ODF اعلان شده و استراتیژی ملی حفظ الصحه نیز ایجاد خواهد شد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۳ - ۱۲:۶
Background image

سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات با معاون نماینده خاص ملل متحد در افغانستان و هیأت همراه اش ملاقات نمود

الحاج ملا محمد یونس آخندزاده سرپرست و زارت احیا و انکشاف دهات امروز در دفتر کارش با آقای اندریکا راتوتی معاون نماینده خاص ملل متحد در افغانستان و هیأت همراه اش ملاقات نمود.

در آغاز. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۲۲:۱۲
Background image

تکمیل و بهره برداری یک بند کوچک در مربوطات ولایت پکتیا

کار ساخت یک بند کوچک در مربوطات ولسوالی زرمت ولایت پکتیا به ارزش بیش از (۴.۹) میلیون افغانی از طریق وزارت احیاء و انکشاف دهات تکمیل و امروز طی محفلی توسط الحاج ملا محمد یونس آخند زاده. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۶ - ۹:۳۰
Background image

برداری (۳۳۱) پروژه های مختلف انکشافی در مربوطات ولایت کاپیسا

(۳۳۱) پروژه مختلف انکشافی برنامه حمایت اجتماعی و معیشتی افغانستان از طریق وزارت احیاء و انکشاف دهات در مربوطات ولسوالی های حصه اول و حصه دوم ولایت کاپیسا به ارزش بیش از (۴۴۱) میلیون. . .

BACK TO NEWS